STATUTUL Filialei Judetene Galati/ "Gl Eremia Grigorescu" a ANCMRR
CAPITOLUL I
PREVEDERI GENERALE
Art.1 - (1) Filiala Judeteana Galati/ANCMRR este persoană juridică română de drept privat, de
utilitate publică, democratică, apolitică, nonprofit şi deschisă fără
scop patrimonial, care cuprinde, de regulă, cadrele militare aflate în
rezervă sau în retragere provenite din Ministerul Apărării Naţionale
care domiciliază, de regulă, pe raza municipiului Galati
(2) Filiala Judeteana Galati este parte componentă a
Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere
(A.N.C.M.R.R.)„Alexandru Ioan Cuza” , se află în coordonarea Biroului
Permanent Central (B.P.C.) şi îşi desfăşoară activitatea pe baza
statutului propriu ;
(3) Filiala are sediul în incinta Cercului militar Galati, str Eroilor nr 40 si Subfiliala in municipiul Tecuci
(4) Durata de funcţionare a Filialei este
nedeterminată, începând cu data înmatriculării sale în „Registrul
Asociaţiilor şi Fundaţiilor”.
Art.2 Deviza Filialei este „PATRIE-ONOARE-DEMNITATE!”.
Art.3 – (1) Filiala nu este angajată politic şi nu
desfăşoară activităţi în favoarea/defavoarea vreunui partid sau
organizaţie politică. Poate însă solicita sprijinul acestora în
iniţierea, susţinerea sau promovarea unor legi şi acte normative ce
vizează protecţia socială a cadrelor militare în rezervă sau în
retragere şi, în consecinţă, să popularizeze iniţiativele respectivelor
organisme.
(2) Orice discurs, manifestare sau afiş rasial, politic sau religios, cu ocazia activităţilor din Filială, este INTERZIS.
(3) Discriminarea de orice tip împotriva unei ţări, a
unei persoane fizice sau a unor grupuri de persoane, având la bază
etnia, sexul, limba, religia, orientarea politică sau orice alt motiv
este STRICT INTERZISĂ.
Art.4 Scopul Filialei:
Reprezintă şi apără interesele şi drepturile cadrelor militare în
rezervă sau în retragere, ale familiilor acestora, în relaţiile cu
autorităţile şi instituţiile publice;
Art.5 Obiective:
(1) Acţionează în cadrul A.N.C.M.R.R. sau independent,
atât pe plan local cât şi pe plan naţional (cu sprijinul instituţiilor
abilitate), pentru îmbunătăţirea protecţiei sociale a cadrelor militare
în rezervă sau în retragere, a familiilor lor, a statutului
socioprofesional precum şi pentru apărarea onoarei şi demnităţii
acestora;
(2) Reprezentarea şi acordarea de consultanţă membrilor
Filialei în probleme privind drepturile şi obligaţiile cetăţeneşti
(inclusiv asigurări sociale, drepturi la pensie şi altele) în faţa
oricăror instanţe judecătoreşti, instituţii ale statului sau ale puterii
centrale/locale;
(3) Dezvoltarea cultului pentru cinstirea trecutului
poporului român, comemorarea personalităţilor naţionale şi militare,
conservarea monumentelor/locurilor de cinstire a eroilor patriei, precum
şi a cimitirelor militare sau a parcelelor nou constituite în cadrul
cimitirelor civile;
(4) Apărarea valorilor fundamentale ale democraţiei,
statul de drept, interesele naţionale ale membrilor în toate acţiunile,
activităţile şi evenimentele culturale şi publice la care este parte,
atât pe plan local cât şi naţional sau internaţional;
CAPITOLUL II
MEMBRII FILIALEI
Art.6 Filiala cuprinde: membri, membri de onoare şi susţinători (simpatizanţi).
(1) Membrii Filialei provin din rândul cadrelor
militare în rezervă sau în retragere din Ministerul Apărării Naţionale,
al soţiilor (soţilor) văduve(i) care solicită individual, în scris,
calitatea de membru, recunosc şi se obligă să respecte Statutul
Filialei. De asemenea pot deveni membri ai Filialei şi cadrele militare
în rezervă sau în retragere din celelalte structuri ale Sistemului
Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională la cererea
acestora;
(2) Membri de onoare pot fi acei membri care s-au
remarcat în îndeplinirea scopului şi obiectivelor precum şi în creşterea
prestigiului Filialei. Titlul se acordă, odată cu înmânarea Diplomei şi
a Carnetului de atestare de către Biroul Permanent al Filialei, cu
respectarea criteriilor stabilite de B.P.C. Membrii de onoare pot lua
parte, la activităţile din cadrul Filialei.
(3) Susţinători (simpatizanţi) sunt persoane fizice şi
juridice care consimt să sprijine moral, material sau financiar
activităţile Filialei. Persoanele care au această calitate nu sunt
obligate să plătească cotizaţia de membru, dar potrivit dorinţei lor,
pot achita o cotizaţie în cuantumul stabilit pentru cei de la aliniatul 1
din prezentul articol. Acest titlu se acordă de de Biroul
Permanent al Filialei, odată cu înmânarea Carnetului de
susţinător(simpatizant).
(4) Calitatea de membru sau membru de onoare al
Filialei este personală şi inalienabilă şi se atestă cu legitimaţia-tip,
eliberată de Filială, sub semnătura şi sigiliul preşedintelui.
Art.7 Obligaţii:
• Să respecte prevederile Statutului Filialei şi să îndeplinească hotărârile organelor de conducere ale Filialei şi Asociaţiei.
• Să militeze în toate împrejurările pentru întărirea Filialei şi
Asociaţiei şi să ia atitudine fermă împotriva acţiunilor şi
manifestărilor care aduc atingere sau prejudicii interesului naţional,
statului de drept, sistemului democratic, prestigiului armatei şi
rezerviştilor;
• Să acţioneze permanent pentru menţinerea şi ridicarea prestigiului
membrilor Asociaţiei şi Filialei, pentru reprezentarea demnă în viaţa
socială a cestora;
• Să nu se implice în activităţi care contravin demnităţii, onoarei şi normelor de comportare civică;
• Să nu acorde interviuri sau declaraţii prin mass-media în numele Asociaţiei şi Filialei, fără mandatul conducerii acestora;
• Să nu desfăşoare în cadrul Filialei activităţi cu caracter politic sau
de racolare de membri pentru diferite partide sau organizaţii politice
ori sindicale;
• Să participe activ la adunările/şedinţele şi activităţile organizate de Filială ;
• Să achite cotizaţia potrivit reglementărilor stabilite şi să atragă noi membri în rândul Filialei.
Art.8 Drepturi:
• Să participe la activităţile organizate de conducerea Filialei;
• Să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale Filialei ;
• Să beneficieze de drepturi şi înlesniri stabilite prin actele normative în vigoare;
• Să fie avansaţi în gradele următoare potrivit prevederilor Statutului
Cadrelor Militare şi a criteriilor aprobate de Ministerul Apărării
Naţionale şi să li se confere ordine, medalii şi alte distincţii la
propunerea Filialei şi a conducerii centrale a Asociaţiei;
• Să-şi exprime civilizat, individual şi în cadru organizat punctele de
vedere şi propunerile privind modul în care Conducerea centrală şi cea a
Filialei duc la îndeplinire prevederile Statutelor proprii, a
obiectivelor şi măsurilor stabilite;
• Să fie informaţi oportun asupra demersurilor şi activităţilor
organelor de conducere centrale ale A.N.C.M.R.R. şi Filialei, privind
apărarea drepturilor lor;
• Să participe la adoptarea hotărârilor Filialei şi să contribuie la îndeplinirea acestora;
• Să se adreseze în nume propriu conducerii Filialei, precum şi
organelor de conducere centrale ale Asociaţiei pentru a fi sprijiniţi în
rezolvarea unor probleme privind condiţiile de viaţă, asistenţă
medicală şi obţinerea drepturilor care li se cuvin;
• Să fie sprijinite familiile celor decedaţi pentru înhumarea în
cimitirele militare (civile) şi în organizarea funeraliilor cu onoruri
militare, potrivit reglementărilor în vigoare şi ritualului cultului
religios de care a aparţinut decedatul.
Art.9 Membrii Filialei care sunt şi membri ai
diferitelor partide politice nu pot face parte din organele de conducere
ale acesteia. Membrii care deţin funcţii de conducere la nivelul
Filialei au obligaţia de a informa B.P. şi de a
demisiona din funcţiile deţinute.
Art.10 – (1) Calitatea de membru poate fi retrasă doar prin hotărârea organelor care au acordat-o, în următoarele condiţii:
a) La cererea personală scrisă;
b) Pentru neplata cotizaţiei pe o durată mai mare de doi ani;
c) În cazul încălcării prevederilor statutare şi a devizei Filialei;
d) În cazul unei condamnări penale rămasă definitivă, pentru infracţiuni intenţionate;
e) În caz de deces.
(2) Scoaterea din evidenţă se va face, de regulă, în prezenţa celui în cauză şi numai în situaţie de refuz în lipsa acestuia.
(3) Persoana care consideră că încetarea calităţii de
membru este nejustificată, poate contesta hotărârea la structura imediat
superioară celei care a adoptat-o.
CAPITOLUL III
STRUCTURA ŞI ACTIVITATEA ORGANELOR DE CONDUCERE ALE FILIALEI
Art.11 – (1) Filiala este element structural de bază al
A.N.C.M.R.R., constituită pe principiul administrativ-teritorial,
persoană juridică, de interes public, care poate încheia, în nume
propriu, acte juridice în condiţiile stabilite de Asociaţie. De
asemenea, poate încheia acte juridice de dispoziţie, în numele şi pe
seama Asociaţiei, numai pe baza hotărârii Consiliului Director.
(2) Personalitatea juridică s-a dobândit la 15.10 2004
dată la care Filiala a fost înscrisă în Registrul Asociaţiilor şi
Fundaţiilor, ţinut la Grefa Judecătoriei Galati
Art.12 – (1) Filiala are dreptul să adopte hotărâri cu
respectarea prevederilor statutare, să stabilească relaţii cu
organizaţiile şi instituţiile administrative locale.
(2) Demersurile Filialei în probleme de interes general
către instituţiile şi organizaţiile centrale, precum şi declaraţiile de
principii dorite a fi difuzate prin mass-media, , se fac numai prin
B.P.C.,de către purtătorul de cuvânt. În probleme de interes local,
aceste acţiuni pot fi întreprinse de purtătorul de cuvânt al Filialei cu
aprobarea Biroului Permanent.
(3) Membrii Filialei se pot adresa mass-media numai în nume propriu.
Art. 13 – (1) Organele de conducere ale Filialei sunt: Adunarea Generală, Comitetul şi Biroul Permanent.
(2) Pentru desfăşurarea activităţilor, în mod continuu
şi operativ, la nivelul Filialei se constituie un aparat de lucru ale
cărui atribuţii se stabilesc printr-un Regulament Intern care se aprobă
de Biroul Permanent.
Art. 14 Organele de conducere ale Filialei, îşi desfăşoară activitatea şi adoptă hotărâri în mod democratic, pe baza votului exprimat.
Adunarea Generală a Filialei se consideră statutară dacă sunt prezenţi
în majoritate cei prevăzuţi a participa conform normelor de reprezentare
stabilite de Comitetul Filialei.
Hotărârile sunt valabile dacă au fost adoptate cu votul majorităţii
celor prezenţi cu drept de vot (cu excepţia prevederilor art.43) şi sunt
obligatorii pentru toţi membrii indiferent de poziţia personală
exprimată verbal, în scris sau prin vot.
Art. 15 Adunarea Generală a Filialei este organul
suprem de conducere, se convoacă anual şi ori de cite ori este nevoie şi
are următoarele atribuţii:
1) Analizează activitatea Comitetului şi a Biroului
Permanent de la ultima Adunare Generală şi propune măsurile
corespunzătoare pentru îmbunătăţirea acesteia;
2) Stabileşte obiectivele şi sarcinile pentru
următoarele 12 luni, aprobă bugetul anual de venituri şi cheltuieli şi
descărcarea de gestiune a Comitetului Filialei, Biroului Permanent şi a
personalului cu atribuţii financiar-contabile pentru execuţia financiară
pe anul precedent;
3) Alege o dată la 4 ani, sau revocă, atunci când este
cazul, prin vot deschis sau secret Preşedintele Filialei, Comitetul,
delegaţii la Conferinţa Naţională şi Comisia de Cenzori;
4) Adunarea Generală poate completa/revoca componenţa Comitetului şi a Comisiei de cenzori atunci când situaţia o impune;
5) La cererea a cel puţin 50% din membrii Filialei,
prin hotărârea Comitetului sau la recomandarea Biroului Permanent
Central, poate fi convocată Adunarea Generală extraordinară cu atribuţii
parţiale sau totale;
6) Poate aduce modificări Statutului, din proprie iniţiativă sau în funcţie de schimbările survenite în Statutul A.N.C.M.R.R.
Art. 16 Adunarea Generală a Filialei se constituie din
membrii acesteia, potrivit normelor de reprezentare, după criteriile
hotărâte de Comitetul Filialei, iar la lucrările acesteia pot participa,
ca invitate, persoanele stabilite de Comitet.
Art. 17 Comitetul Filialei este organul de conducere în
intervalul dintre Adunările Generale şi este validat de Conferinţa
Naţională a A.N.C.M.R.R. Acesta se întruneşte semestrial sau ori de câte
ori este necesar, şi este compus din 15 membri şi 4 membri supleanţi.
Art. 18 Comitetul are următoarele atribuţii:
1) La prima şedinţă după constituire, alege prin vot
deschis sau secret (în funcţie de cum hotărăşte Comitetul) Biroul
Permanent, prim-vicepreşedintele, vicepreşedintele şi secretarul
executiv al Filialei. Preşedintele Filialei este şi preşedintele
Comitetului precum şi al Biroului Permanent;
2) Analizează activitatea sa şi a Biroului Permanent,
modul de administrare a patrimoniului şi fondurilor şi stabileşte măsuri
corespunzătoare;
3) Avizează proiectul Bugetului anual de venituri şi
cheltuieli şi bilanţul contabil, aducând amendamente atunci când
situaţia o impune;
4) Îndrumă permanent şi analizează semestrial
activitatea membrilor Filialei care fac parte din conducerea unităţilor
de întrajutorare sau cu profil economic;
5) Atunci când este necesar, poate completa (înlocui),
prin vot deschis, parte din membrii Comitetului, care vor fi confirmaţi
de Adunarea Generală.
Art. 19 Biroul Permanent asigură conducerea curentă a
Filialei, întrunindu-se lunar şi ori de câte ori este necesar. Este
compus din 7 membri, în acest număr fiind incluşi preşedintele,
prim-vicepreşedintele, vicepreşedintele, secretarul executiv, purtătorul
de cuvânt al Filialei, precum şi alţi membri ai Comitetului.
Art. 20 Biroul Permanent are următoarele atribuţii:
1) Acţionează pentru îndeplinirea prevederilor
Statutelor A.N.C.M.R.R. şi propriu, a hotărârilor organelor de conducere
centrale şi ale celor proprii;
2) Primeşte membri şi simpatizanţi(susţinători) în
Filială pe bază de adeziune (cerere), eliberează legitimaţii de membru,
organizează ţinerea evidenţei acestora şi încasează taxa de înscriere şi
cotizaţia stabilită;
3) Pregăteşte şi asigură desfăşurarea Adunărilor
Generale în scopul informării membrilor Filialei privind hotărârile şi
măsurile adoptate în cadrul Asociaţiei şi la nivelul Filialei, precum şi
prin prezentarea unor expuneri cu caracter militar, social, economic,
cultural, aniversări etc.;
4) Stabileşte obiectivele şi sarcinile Filialei pentru fiecare an calendaristic şi măsurile pentru realizarea lor;
5) Iniţiază acţiuni pentru realizarea scopului/obiectivelor Asociaţiei şi ale Filialei;
6) Organizează Adunările Generale şi şedinţele
Comitetului, propune ordinea de zi, pregăteşte şi aprobă documentele
necesare desfăşurării acestora;
7) Conduce activitatea aparatului de lucru al Filialei şi aprobă Regulamentul intern de funcţionare;
8) Aprobă deplasările în interesul Filialei în ţară
şi/sau străinătate şi cheltuielile de delegare, cât şi membrii organelor
de conducere care beneficiază de abonamente pe mijloacele de transport
în comun;
9) Întocmeşte proiectul Bugetului anual de venituri şi
cheltuieli, analizează execuţia acestora precum şi modul cum se
administrează patrimoniul şi fondurile Filialei;
10) Analizează lunar situaţia primirilor de noi membri,
ia măsuri pentru creşterea numărului acestora şi activizarea
restanţierilor la plata cotizaţiei;
11) Informează B.P.C. asupra principalelor măsuri şi
acţiuni întreprinse cât şi asupra rezultatelor obţinute pentru
popularizarea lor în publicaţiile Asociaţiei;
12) Analizează şi apreciază activitatea membrilor
Filialei şi trimite propuneri pentru înaintarea în grad, acordarea de
ordine, medalii şi alte distincţii;
13) Reprezintă Filiala în relaţiile cu instituţiile civile şi militare din teritoriul municipiului Galati;
Art. 21 Preşedintele este reprezentantul legal al Filialei şi administratorul acesteia.
Are următoarele atribuţii:
1) asigură aducerea la îndeplinire a prevederilor hotărârilor Adunării Generale, Comitetului şi Biroului Permanent;
2) reprezintă şi angajează Filiala în relaţiile cu Asociaţia şi alte personae fizice sau juridice;
3) prezidează toate şedinţele Adunării Generale, Comitetului şi Biroului Permanent;
4) verifică aplicarea legislaţiei în vigoare, a
statutului şi regulamentului intern de funcţionare în întreaga
activitate a Filialei;
5) este autorizat să exercite orice atribuţii delegate de Adunarea Generală şi/sau Comitet, cu respectarea prevederilor statutare;
6) poate delega atribuţiile sale unor membri cu funcţii executive din cadrul Filialei;
7) dacă este absent, înlocuitorul său de drept va fi prim-vicepreşedintele sau vicepreşedintele.
Preşedintele poate fi reales. Adunarea Generală poate aproba organizarea alegerilor şi după împlinirea termenului de 4 ani.
Art. 22 Pentru alegerea în funcţiile de conducere la
toate nivelele Filialei se pot propune mai multe candidaturi. Candidaţii
propuşi trebuie să fie din toate categoriile de membri (generali,
ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, femei, bărbaţi) şi să aibă o
vechime de cel puţin 1 an ca membru al Filialei (fac excepţie candidaţii
dintre cadrele militare trecute recent în rezervă şi recomandate de Comitetul Filialei).
Candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi exprimate este
declarat ales iar rezultatul alegerilor este consemnat în
procesul-verbal al Adunării Generale.
În toate cazurile unde votul este secret se alege o comisie pentru numărarea voturilor.
Art. 23 Dezbaterile şi confruntările de opinii în
procesul de conducere şi în relaţiile din cadrul Filialei sau în afara
acesteia se vor caracteriza prin politeţe militară şi respect reciproc.
Art. 24 Activitatea organelor de conducere ale Filialei
trebuie să se caracterizeze prin legalitate, operativitate,
obiectivitate, perseverenţă şi transparenţă, asigurându-se informarea
membrilor asupra măsurilor luate şi a stadiului rezolvării acestora.
Art. 25 Îndeplinirea hotărârilor organelor centrale şi
proprii, acţiunile ferme pentru stabilirea, celor mai eficiente măsuri
de punere în aplicare a acestora, precum şi prezentarea, în mod deschis
şi civilizat, a opiniilor şi propunerilor constituie fundamentul
disciplinei Filialei.
CAPITOLUL IV
ACTIVITATEA FINANCIAR-CONTABILĂ
Art. 26 Activitatea financiar-contabilă a Filialei se
desfăşoară în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare
şi ale prezentului Statut.
Art. 27 Sursele de finanţare ale Filialei sunt:
1) Taxa de înscriere;
2) Cotizaţiile lunare depuse de membri(susţinători-simpatizanţi);
3) Dobânzile la sumele păstrate în bănci;
4) Contribuţii ale unor unităţi cu profil economic sau financiar;
5) Alocaţiile de la bugetul de stat sau bugetul local;
6) Donaţii sau sponsorizări;
7) Fonduri de la bugetul de stat pentru ajutoare materiale ce se acordă membrilor Filialei aflaţi în situaţii de dificultate;
8) 2% din impozitul pe venit, conform legii.
9.din accesarea de fonduri europene potrivit legislatiei in vigoare
Art. 28 Cuantumul taxei de înscriere şi al
contribuţiilor lunare se stabileşte conform normelor A.N.C.M.R.R. şi
este obligatoriu pentru toţi membrii.
Art. 29 Suma încasată din cotizaţiile lunare şi taxa de
înscriere se repartizează astfel: 75% se reţine de Filială, iar 25% se
virează la fondul centralizat al Asociaţiei (trimestrial- până la 15 ale
primei luni din trimestrul următor).
Art. 30 Mijloacele băneşti ale Filialei se păstrează în
conturi bancare şi în casă, după efectuarea plăţilor, conform legii.
Împreună cu bunurile de inventar, acestea constituie patrimoniul
Filialei.
Art. 31 Filiala îşi desfăşoară activitatea
financiar-contabilă pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli întocmit
anual, aprobat de Adunarea Generală la propunerea Biroului Permanent.
Art. 32 Situaţiile financiare anuale se vor întocmi şi depune la instituţiile abilitate potrivit legilor în vigoare.
Art. 33 Cheltuielile se efectuează în limita sumelor
prevăzute în bugetul anual de venituri şi cheltuieli pe bază de acte
justificative legale, cu viza compartimentului financiar-contabil şi cu
aprobarea Preşedintelui Filialei.
Art. 34 Membrii organelor de conducere ale Filialei îşi
desfăşoară activitatea pe bază de voluntariat. Aceştia pot beneficia
periodic de stimulente în bani, obiecte şi diplome, de decontarea
cheltuielilor de delegare pe timpul deplasării în interesul Filialei
precum şi de decontarea abonamentelor la mijloacele de transport în
comun.
Personalul care desfăşoară activităţi permanente şi nu este ales în
organele de conducere beneficiază de drepturile prevăzute pentru
personalul încadrat în muncă potrivit legislaţiei în vigoare şi în
cuantumul stabilit de Biroul Permanent al Filialei.
Valoarea stimulentelor în bani şi obiecte precum şi cuantumul
indemnizaţiilor se stabilesc anual de către Biroului Permanent al
Filialei.
CAPITOLUL V
COMISIA DE CENZORI
Art. 36 Îndrumarea şi controlul activităţii
financiar-contabile se realizează de către Comisia de cenzori, aleasă
pentru 4 ani în Adunarea Generală. Aceasta îşi desfăşoară activitatea
conform legislaţiei în domeniu.
Persoanele care vor fi alese în acest organ trebuie să fie membri ai
Filialei, să posede, pe cât posibil, studii economice ori juridice şi să
fi lucrat, de regulă, în funcţii cu acest profil.
Art. 37 Comisia de cenzori a Filialei este compusă din 3
membri. Comisia îşi alege prin vot deschis un preşedinte. Până la 100
de membri se alege un singur cenzor.
Art. 38 Membrii comisiei de cenzori nu sunt membri ai Comitetului Filialei; aceştia fiind aleşi/revocaţi de Adunarea Generală.
Art. 39 Preşedintele Comisiei de Cenzori participă,
fără drept de vot, la şedinţele Biroului Permanent şi Comitetului
Filialei, ceilalţi membri pot participa doar ca invitaţi.
Art. 40 Atribuţiile principale ale Comisiei de Cenzori sunt:
1) Verifică gestiunea financiar-contabilă, gospodărirea
fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte,
casa şi registrele de evidenţă contabilă şi informează Biroul
Permanent, trimestrial şi ori de câte ori situaţia o impune, iar
rezultatul se consemnează într-un proces-verbal care se va analiza în
şedinţele Comitetului şi Biroului Permanent ale Filialei;
2) Cenzorii sunt obligaţi să supravegheze gestiunea
Filialei, să controleze dacă bilanţul contabil este corect întocmit, în
concordanţă cu balanţa de verificare, cu reglementările în vigoare şi
dacă evaluarea patrimoniului Filialei este făcută conform legislaţiei;
3) Verifică sursele veniturilor şi destinaţiile cheltuielilor, precum şi modul de utilizare şi justificare a acestora;
4) La încheierea exerciţiului financiar verifică şi
controlează exactitatea inventarierii, a documentelor referitoare la
fondurile Filialei şi bilanţul contabil;
5) Verifică situaţia debitorilor şi creditorilor şi propune măsuri de stingere a litigiilor;
6) Verifică sesizările în scris cu privire la
activitatea financiar-contabilă a Filialei şi propune modalitaţile de
rezolvare conform legislaţiei;
7) Este interzis cenzorilor să comunice membrilor în
particular sau terţilor datele referitoare la operaţiunile Filialei,
constatate cu ocazia exercitării mandatului lor;
8) Prezintă raport de activitate la Adunarea Generală a
Filialei şi în şedinţele Comitetului şi propune măsuri pentru
îmbunătăţirea muncii.
CAPITOLUL VI
DISPOZIŢII FINALE
Art. 41 Prevederile prezentului Statut sunt obligatorii pentru toţi membrii Filialei.
Art. 42 Ziua Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă sau în Retragere este pe 31 Mai, data reânfiinţării sale în anul 1990.
Art. 43 Adunarea Generală a Filialei poate hotărî, cu
acordul Biroului Permanent Central, dizolvarea ori restructurarea
Filialei prin votul deschis a cel puţin două treimi din numărul
participanţilor.
În caz de abateri grave de la prevederile Statutului sau pentru nevoi de
îmbunătăţire a unor structuri teritoriale, dizolvarea ori
restructurarea Filialei poate fi hotărâtă şi de Consiliul Director cu
votul deschis a cel puţin două treimi din numărul membrilor acestuia.
În aceste situaţii destinaţia patrimoniului Filialei rămas se va hotărâ potrivit legislaţiei în vigoare.
În toate cazurile de dizolvare prevăzute la aliniatele 1 şi 2 hotărârile adoptate se depun la instanţele competente.
Art. 44 Pe data intrării în vigoare a prezentului Statut orice dispoziţie contrară prevederilor acestuia se abrogă.
Prezentul Statut întocmit în deplină concordanţă cu prevederile
Statutului A.N.M.C.R.R., ediţie 2013, a fost adoptat în Adunarea
Generală a Filialei din data de 17 aprilie 2014
PENTRU CONFORMITATE
Prim-vicepresedinte
Gl.bg(r)
Constantin ANTOHE
Filiala "Gl. Eremia Grigorescu" a Cadrelor Militare in Rezerva si in Retragere din Galati este persoana juridica de drept privat,de utilitate publica,independenta,democratica,apolitica,nonprofit si deschisa, care se adreseaza cadrelor militare provenite din activitate si aflate in rezerva sau retragere,precum si sotiile acestora Filiala s-a infiintat in anul 1991 Face parte din Asociatia Cadrelor Militare in Rezerva si in Retragere "Alexandru Ian Cuza" Deviza "-PATRIE,ONOARE, DEMNITATE"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu